Första delen av min novell - redan utlagt på min förra blogg

Hej! Jag heter Matilda och är 13 år, jag har en häst som heter Pontus men som oftast kallas bråkstake eller dumma häst. Han är inge dum eller så men kastar ofta av mig, många gånger har jag stukat något eller i värsta fall åkt in på sjukhus...

 

 - Godmorgon Matilda!, det var mamma.

- Vad gör du uppe så här tidigt? Det är ju helg inte sant?

- Jo men jag har ju häst har du glömt det?

- Haha ojdå det glömde jag faktiskt, gå ut och ge han mat och så kom sedan in och ät din frukost efter det är du fri.

Jag gick ut ur huset och raka vägen in i stallet, Pontus gnäggade vänligt åt mig och puffade på mig med mulen när jag gick in i boxen för att hälsa.

- Här har du mat gubben, sa jag och gick för att hämta vatten-hinken.

- Så! Nu har du vatten också! Jag kommer snart ut till dig igen.

Sedan gick jag till huset och in i köket för att äta.

- Mamma flingorna är slut!

- Du får ta macka och juice så länge!

Det fick jag till svar idag annars brukade hon säga "Ja men åk och köp då!"..

Efter frukosten gick jag och bytte om sedan raka vägen till stallet för att fixa med Pontus sedan släppte jag ut honom i hagen....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mer?

Ide av Lynx -> http://wolfrider.bloggo.nu/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bara så ni hänger med sen. c;

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: